BMW M2 CS RACING và M4 GT4 - chiếc xe đua đích thực dành cho người thích chạy track

Sidebar

Phong Vt

Admin
Chủ xe
Quản lý Club
5/12/18
1,531
156
1
Xe đang đi
2014 BMW M6 F06
  • Club Membership 2020
Một sản phẩm kết hợp giữa BMW M GmbH và BMW M Motorsport để tạo ra chiếc xe đua giá hợp lý dành cho những khách hàng có niềm đam mê chạy track. BMW M GmbH là đơn vị sản xuất những chiếc xe M như M2, M3, M4, M5 ... Còn BMW M Motorsport là nhánh riêng phụ trách mảng đua xe thể thao của BMW.
BMW M2 CS RACING và M4 GT4 - chiếc xe đua đích thực dành cho người thích chạy track

Khái niệm "CUSTOMER RACING" mới được BMW đề cập trong khoảng 2 năm gần đây - nó là chương trình chế tạo ra những chiếc BMW M tối ưu cho việc đua trên track. Bạn có thể mang chiếc BMW của bạn, dù là phiên bản M hay không, để lên đường đua và làm vài lap. Nhưng những chiếc BMW đó chưa bao giờ được tối ưu để dành cho những đường đua một cách toàn diện. Đó là lí do chương trình "CUSTOMER RACING" của BMW ra đời.
Với sự ra mắt của mẫu BMW M2 CS vào năm 2019, BMW đã tiếp tục giới thiệu mẫu BMW M2 CS Racing - một chiếc xe đua thực thụ với giá vừa phải.
"Với BMW M2 CS Racing, chúng tôi tiếp tục truyền thống của tập đoàn, mang đến cho những nhóm khách hàng một cách dễ dàng để tận hưởng những đường đua. Lần này là một chiếc xe với hiệu năng đáng kinh ngạc, kèm theo công nghệ mới nhất của BMW Motorsport dành cho những cuộc đua xe. Chiếc xe đạt được toàn bộ yêu cầu của một chiếc xe đua, có thể nói là tốt nhất mà chúng tôi đã tạo ra." Vị giám đốc của BMW Group Motorsport, Jens Marquardt, cho biết.
Chiếc BMW M2 CS Racing này được làm dựa trên mẫu BMW M2 CS, và được thừa hưởng những thành quả của chiếc BMW M4 GT4 để tạo ra một mẫu xe đua giá cả hợp lý.
Nói thêm một chút, là trong năm 2019, BMW cũng giới thiệu chiếc BMW M4 GT4 - chiếc đầu tiên trong series CUSTOMER RACING của hãng.
BMW M2 CS RACING và M4 GT4 - chiếc xe đua đích thực dành cho người thích chạy track

P90375236-highRes.jpgP90375184-highRes.jpgP90375185-highRes.jpgP90375185-highRes.jpgP90381406-highRes.jpgP90381407-highRes.jpgP90381408-highRes.jpgP90381409-highRes.jpgP90381410-highRes.jpg
Một số thông tin chung về chiếc BMW M2 CS RACING này:
  • Giá bán: 95,000 EURO
  • Sử dụng động cơ S55 với 6 xy lanh, dung tích 3.0L.
  • Công suất của chiếc xe có thể là 280hp hoặc 365hp tùy thuộc vào thể lệ của giải đua. Điều này khá thú vị.
  • BMW đang thực hiện gói nâng cấp lên 450hp trong tương lai (WOW)
  • Momen xoắn cực đại là 550Nm, sử dụng hộp số ly hợp kép 7 cấp.
  • Các công nghệ như ABS hay DSC đều được áp dụng để đảm bảo an toàn cho những người mới bước chân vào việc đua xe.
  • Chiếc BMW M2 CS RACING đã vượt qua bài kiểm tra về sức bền tại đường đua Nordschleife.
  • Các chi tiết bên trong chiếc BMW M2 CS RACING này đều đã được thay đổi và nâng cấp so với BMW M2 CS bản thường, để đáp ứng các yêu cầu khắt khe nhất trên đường đua.
Technical Data on the BMW M2 CS Racing.
Engine
Type:
Six-cylinder in-line, four valves
Technology: BMW M TwinPower Turbo Technology, direct injection, Valvetronic
Capacity: 2,979 cc
Performance: 280 hp (205 kW) - 365 PS (268 kW) via power stick (depending on Balance of Performance or Permit B classification)
Torque: 550 Nm
Exhaust system: Motorsport-specific exhaust system with racing catalytic converters
Transmission
  • 7-speed dual-clutch transmission applied with motorsport software
  • Mechanical Drexler limited-slip differential with pre-load and separate cooling
  • Specially manufactured drive shafts
  • Wheel bearing modified for motorsport (rear axle)
  • Modified engine mounting
Assistance Systems
  • Stability systems modified specifically by BMW M Motorsport (DSC/ABS)
  • Detailed adjustments to applications through use of numerous BMW works and customer racing drivers at different racetracks, with different tyre types and in diverse external conditions
  • Close collaboration with engineers from production development
Cockpit
  • Standard air conditioning
  • Adjustable Sabelt Taurus XL seat (FIA 8855-1999) with M2 CS Racing embroidery
  • Schroth six-point safety harness (FIA 8853-2016)
  • AIM MXG 1.2 Racing Dash logger with colour display
  • Centre console with illuminated switch panel
  • Extended, adjustable steering columns with removable BMW Motorsport steering wheel with operating buttons and rocker switches
  • Extra-large rear-view mirror for better overview of the back
  • Rear-view mirror can be adjusted electrically
  • Optional:
    • Recaro P 1300 GT racing seat (FIA 8862-2009)
    • Race taxi seat
    • Preparation for drinking system
    • Weight box in line with FIA / SRO standard
Body
  • Chassis with DMSB-certified welded safety roll cage (in line with FIA regulations), manufactured by BMW M Motorsport
  • CFC roof like the BMW M2 CS
  • Rear side-windows of Makrolon® with tank filler neck
  • Front splitter
  • Motorsport rear wing, adjustable
  • Air jack system
  • Bonnet and boot quick-release locks
  • Weight-reduced motorsport wire harness
  • Tow rings front and rear in line with regulations
  • External charging port for battery
  • Powerful additional light for 24-hour races (optional)
Tank
  • FT3 safety fuel tank
  • Capacity: 84 litres
  • Fuelling possible from both sides of the car
  • Vent line secured by roll valve
  • Optional: Endurance tank with a capacity of 120 litres (available as of the end of 2020)
Chassis
  • Three-level adjustable anti-roll bars front and rear
  • Specially modified motorsport dampers (ZF Sachs) front and rear
  • Springs available with three spring ratings each for front and rear axle (optional)
  • Motorsport-specific steering connections
  • Specially reworked spring dome on front axle for enhanced configuration options for the wheel camber
  • Spherical front-axle and rear-axle suspension
  • Chassis already prepared for spring deflection sensors
Wheels/Tyres
  • Cup version:
    • 10.5x18 inch aluminium rims design 513M in matt black
    • Tyres: MICHELIN slick 27/65-18 S9L
  • 5-hole mounting
  • Studs on the wheel hub for easy fitting
Brakes
  • 6-piston fixed yoke front, Alcon
  • Brake disc diameter: 380 mm
  • 4-piston fixed yoke rear, production M2 CS
  • Brake disc diameter: 380 mm
  • Twin-flow air brake cooling
Và tiện đây mình cũng post luôn thông số của chiếc BMW M4 GT4 có giá 169,000 EURO, các bạn click vào dòng bên dưới để xem phiên bản đầy đủ nhé:
Technical Data of the BMW M4 GT4:
Dimensions

Length excl. splitter: 4,671 mm
Length incl. splitter: 4,750 mm
Width excl. mirrors: 1,877 mm
Width incl. mirrors: 2,014 mm
Height: 1,369 mm variable
Wheelbase: 2,812 mm
Engine
Type: Six-cylinder in-line, four valves

Technology: M TwinPower turbo technology, direct injection, Valvetronic

Capacity: 2,979 cc

Output: More than 431 hp (depending on balance of performance)

Engine management: Production engine electronics – output via power stick can be adjusted according to defined BoP

Exhaust system: Motorsport-specific lightweight exhaust system
Tank
  • FT3 safety tank
  • Capacity: 125 litres (depending on regulations)
Chassis
  • Chassis with DMSB-certified welded safety roll cage (compliant with FIA regulations), manufactured by BMW Motorsport
  • Roof, doors and bonnet made from CFRP
  • Makrolon® screens (heated front screen)
  • Motorsport front splitters made from CFRP
  • Motorsport rear wing made from CFRP, customisable
  • Motorsport dive plane made from CFRP
  • Air jack system
  • Bonnet and hatchback quick-release lock
  • Lightweight motorsport wiring harness
Suspension
  • Motorsport-specific control connections
  • Adjustable motorsport stabilisers front and rear
  • Specially adapted motorsport shock absorbers (Öhlins) front and rear
  • Springs, each with three spring rates for the front and rear axle available
Transmission
  • 7-gear dual clutch transmission with motorsport software
  • Mechanical differential lock with separate cooling
  • Purpose-built output shafts with wheel bearings adapted for motorsport (rear axle)
Drivers Aids
  • Stability systems specifically adapted for BMW Motorsport (DSC/ABS)
Wheels/Tyres
  • 11 x 18 inch alloy wheels
  • Tyre dimensions: 300/660 R18 (delivery on Hankook tyres)
Brakes
  • 6-piston, fixed calliper front, AP Racing
  • Diameter of brake disks: 390 mm
  • 4-piston, fixed calliper rear, AP Racing
  • Diameter of brake disks: 355 mm
  • Balance beams for adjusting the brake balance at the front and rear
  • Double-suction brake air cooling
Và những khách hàng đầu tiên nhận mẫu BMW M4 GT4:
BMW M2 CS RACING và M4 GT4 - chiếc xe đua đích thực dành cho người thích chạy track

P90284165-highRes.jpgP90284166-highRes.jpgP90284167-highRes.jpgP90284168-highRes.jpgP90284169-highRes.jpgP90284170-highRes.jpgP90284171-highRes.jpgP90284172-highRes.jpgP90284173-highRes.jpgP90284174-highRes.jpgP90284175-highRes.jpgP90284176-highRes.jpg
 
Sửa lần cuối:
  • Like
Cảm xúc: trivan98E90 Blue
Phong Vt

Bình luận

Nhà tài trợ của BMW Car Club Vietnam năm 2020

Top